Uw medewerkers zijn het gezicht van uw organisatie. Hoewel het klinkt als een cliché, is het geen fabeltje. Uw medewerkers verrichten hun werkzaamheden in de openbare ruimte of op bijvoorbeeld de milieustraat.
Uw medewerkers verrichten hun werkzaamheden in de openbare ruimte of op bijvoorbeeld de milieustraat. Zij vertegenwoordigen het zichtbare visitekaartje van uw organisatie.
Hun houding, gedrag, kleding, onderlinge omgangsvormen, non verbale uitstraling en rijvaardigheid dragen allemaal bij aan het ambassadeurschap.
De volgende onderwerpen worden behandeld:
- Wat betekenen de termen klantgerichtheid en professionaliteit en waarvan zijn deze afhankelijk?
- Hoe komen mijn collega’s en ikzelf als team over richting burger?
- De beheersing van diverse de-escalerende gesprekstechnieken;
- Hoe reageer ik effectief, klantbewust en professioneel op het gedrag van de burger?
- Wat is agressie, in welke vormen komt dit voor en hoe reageer ik professioneel op?
- Welke impact hebben agressie en grensoverschrijdend gedrag op mij en mijn gedrag?
- Een beter zicht op de invloed van de eigen houding op (non-)verbale communicatie;
- Hoe straal ik ambassadeurschap uit?
De training duurt één dag en wordt in-company gegeven. Deze training op maat vindt plaats bij u op locatie.