Iedere medewerker met een publieke functie krijgt vroeg of laat te maken met grensoverschrijdend gedrag. Dat gedrag kan zich uiten in verbale en / of fysieke agressie. Van de medewerker wordt verwacht dat hij of zij veilig met die agressie om kan gaan en het liefst zodanig dat de klant weer rustig wordt en naar tevredenheid wordt geholpen.
Het maakt in die zin niet uit of je nu een medewerker bent van de buitendienst, een medewerker van burgerzaken of een medewerker van sociale zaken. Ook het college van B&W, gemeentesecretaris en directie kunnen in specifieke situaties komen waar agressie en geweld een rol speelt.
Zowel de medewerker als de burger is er bij gebaat om de oplopende agressie zo snel mogelijk om te buigen. Daartoe moet de dienstverlener als professional bewuste keuzes en inschattingen maken in het contact met de burger.
Vanuit die bewuste keuze zal men meer grip hebben op het gesprek en de agressieve burger effectiever kunnen beïnvloeden naar de-escalatie.
Onze trainingen zijn gericht om de opgedane kennis en vaardigheden verder in de praktijk toe te passen.
Waarom kiest u voor BOL training en advies:
Tel: + 31 (0)165 51 80 70
E-mail: info@boladvies.nl